Wednesday, January 26, 2011

mixed!!

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحَيْمِ
"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

 Alhamdulillah..I still can update this blog even many assignments to do..Last week my 2nd exams, and yesterday I got the results..and Alhamdulillah I think that's the best for me..Walaupun tak capai my own target, still ada improvement (walaupun jeles tgk org lain punya result)...Apalagi, balik trus pergi kedai beli makanan banyak2 n tak nak pkir apa2 dah... Bukak je laptop, nampak kawan post kat dia punya status, lebih kurang mcm kat bawah ni la:

Q: Why I didn't get what I want??
A: "... and it may be that you dislike a thing while it is good for you,
     and it may be that you love a thing while it is evil for you,
     and Allah knows, while you do not know." (2:216)

Terus tersentak bila baca that status... And Jazakillahukhair (May Allah grant you goodness) my dear friend because you remind me when I feel down..Bila pkir balik, inilah gunanya kawan saling menasihati antara satu sama lain dengan post status yg baik2 kat facebook or etc, dan bukannya mengutuk org kat dlm tu or na tunjuk yang kita ni hebat sgt... memang benar that's your right to post anything but please consider others feeling... maybe benda buruk tu bleh terbalik kat diri sendiri ...(I remind myself too)

Pasal rumah pula, Alhamdulillah rumah dh siap dibaiki n semua ditanggung oleh landlord yg baik hati hehe...Bilik yg paling teruk kena pon dah cantik balik + adanya semua baru... Syukur semua kembali dengan normal...Alhamdulillah.... 

Habis pasal result n rumah, Mock OSCE bakal menjelma Jumaat ni...OSCE ni singkatan kpd Objective Structured Clinical Examinations... InshaAllah I will do the best I can... Dia akan ada beberapa station which is we have to show some Clinical Skills depend on what type of problems(questions) we get.. Tapi just setakat yang dah belajar... antaranya Handwashing, Chest Examination, Venepuncture, CPR, n Communication Skills...Hopefully semuanya berjalan dengan lancar.. 
DON'T PANIC!!!

--->> Although you keep failing, never give up to achieve Jannah... 

No comments:

Post a Comment